27 éves a Proko Travel – Extra meglepetés

2020.05.12.

A május mindig fordulópont a Proko Travel életében, ugyanis egy szép tavaszi napon nyitott meg irodánk 1993. május 11-én. Mint a legtöbb szülinapos, mi is számot vetünk évről-évre az eddig elért sikerekről és új célokat, irányvonalakat határozunk meg. Mivel az elmúlt néhány hónap igazán rendhagyó volt mindenki – így az irodánk életében is – ezért arra jutottam, hogy összegyűjtöm az elmúlt 27 évünk legszebb pillanatait. Nosztalgiázzanak velünk! A bejegyzés végén egy kis extra ajándékunk is van az Ön számára!

A kezdetek

Ahogyan bevezetőmben is olvashatták, a Proko Travel pályafutása 1993-ban kezdődött, amikor is az IBUSZ egykori irodavezetőjeként arra az elhatározásra jutottam feleségemmel, hogy saját irodát szeretnénk működtetni, ahol az utasok nemcsak egyszerű utazásokon vehetnek részt, hanem élményt, szakértelmet és kikapcsolódást kapnak színvonalas szállásokon, felkészült idegenvezetőkkel, gyönyörű tájakon. Ebben az évben még nyomtatott katalógusunk nem volt, erre 1995-ig kellett várnia kedves utasainknak. Az első katalógusunkban néhány olyan utazás is szerepelt, amely napjainkban is nagy népszerűségnek örvend – például: Tulipánok országa Hollandia, Olaszország gyöngyszemei -, így azt gondolom, hogy a siker alapjait már ekkor leraktuk akkori munkatársaimmal.

A 2000-es évek - Új irányok

A 2000-es évek nagy mérföldkő volt és változást hozott irodánkba is, hiszen az új évezredet egy, a piacon egyedülálló ajánlattal köszöntöttük: Éjféli napsütés címmel. Ez az utunk igazi zászlóshajó, immár 20 éve. Emellett 2001-től kezdve lehetőséget adunk kedves utasainknak, hogy a hosszabb buszos körutazásokhoz repülővel is csatlakozhassanak. Ezt azóta több másik utazási iroda is alkalmazza, azonban akkor nemzetközi szinten is egyedülálló volt, így nagyon büszkék voltunk és vagyunk rá ma is.

Ebben az időben az internet, illetve a weboldalak még igazán gyerekcipőben jártak, mi azonban nem akartunk lemaradni, ezért elkészítettük weboldalunkat, amely 2003-ban megkapta a „Legjobb minőségű weboldal” díját is. Természetesen azóta már új köntösben van honlapunk, hiszen tudjuk, egy-egy siker után nem lehet hátra dőlni, és folyamatosan fejlődni kell ezen a területen is.

Mivel kedves utasaink a legfontosabbak számunkra, így 2005-ben arra az elhatározásra jutottunk, hogy buszos útjainkhoz ingyenesen biztosítunk vidéki felszállási lehetőséget. Bátran állíthatom, egy roppant fontos mérföldkő volt szolgálatásainkban, hiszen az egyik legkedveltebb szolgáltatásunkat sikerült bevezetnünk abban az évben.

Természetesen az utak tekintetében is mindig törekedtünk és törekszünk az újításokra. 2007-ben jelent meg az egyik – ma is – közkedvelt utunk: Ahol, még Ön sem járt - Albánia címmel, míg 2009-ben egzotikus, közép-és dél-amerikai utakkal bővítettük kínálatunkat.

2010 – Az igazgató közbeszól, néhány ember őszinte sajnálatára…

2010-ben a fenti címen (mely Rejtő Jenő ihletésű) jelent meg először a személyes hangvételű blogom. Ennek egyik legfőbb oka az volt, hogy kollégáim többször mondták, hogy mondjak véleményt az idegenforgalommal és a céggel kapcsolatos dolgokról és 2010-re ért meg bennem ez a gondolat, ekkor vágtam bele a blogírásba. 10 év távlatából remélem Önök is úgy gondolják, hogy jól döntöttem :) .

Két évvel később úgy gondoltam, hogy a közért a szavakon túl is tenni kell, így 2012-ben megállapodást kötöttünk a Délalföldi Erdészeti Zrt-vel, hogy minden egyes csoportos utunk után egy-egy őshonos facsemetét ültetünk. Azóta több száz fával gazdagítottuk hazai erdeinket, amely végtelen jó érzéssel tölt el bennünket.

Díjak, elismerések

A Proko Travel munkáját több szakmai és közönségdíj is elismerte az elmúlt 27 év során. 2013-ban cégünk fogyasztók iránti elkötelezettségét a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság „Fogyasztóbarát Vállalkozás” díjjal ismerte el. 2014-ben az év középvállalkozása Presztízs Díjat kapta meg irodánk. Ezt a kitüntetést évente annak a vállalkozásnak ítéli oda a szakmai zsűri, amely kiemelkedően teljesít szakterületén, és példaértékű a térség gazdasági életében. 2015-ben ösztöndíjat alapítottunk a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karán, amellyel a turizmus iránt érdeklődő, tehetséges hallgatók tanulási támogatását valósítottuk meg.

2015 az egyik legsikeresebb évünk volt. Ebben az évben – a turisztikai ágazat képviselőinek szavazatai alapján – Év Utazási Irodása – jómagam lettem. Ugyanebben az évben részesültünk a „Fogyasztóbarát Vállalkozás” elismerésben, valamint feleségemet, Prónay Gyuláné Ildikót az Év Idegenvezetőjének választották a rákövetkező esztendőben. A Proko Travel munkatársai azóta is mindig dobogós helyet érnek el ezen a pályázaton (Kámán József 2017-ben a III. helyezést érte el, Gulyás Miklós pedig 2018-ban megnyerte a címet), amely nemcsak a szakma, de az utasok visszajelzése is irodánk, illetve idegenvezetőink felé.

Mint bizonyára tudják, irodánk a kezdetek óta tagja a Magyar Utazási Irodák Szövetségének, így nagyon nagy örömmel töltött el minket, amikor 2019-ben a Proko Travel marketing igazgatója, Prónay Bence a szövetség elnökségi tagja lett. A siker ezután csak fokozódott, hiszen 2020-ban beválasztották Magyarország TOP 10 Fiatal Turisztikai Szakembere közé, amelyre nemcsak mint tulajdonos, de mint édesapa is végtelenül büszke vagyok.

Jövőkép

Ahogyan fentebb olvashatták a Proko Travel hosszú utat tett meg az elmúlt 27 évben. Az új utak, katalógusok, weboldal és blog mellett, számos szakmai és közönségsikert is magunk mögött tudhatunk. Habár az elmúlt néhány hónap komoly kihívások elé állított mindannyiunkat, mi nem estünk kétségbe. Hisszük, hogy a nehezén túl vagyunk, és hamarosan újra útra kellhetünk. Ennek szellemében újranyitottuk foglalásainkat, és egy különleges születésnapi kedvezménnyel kedveskedünk utasainknak:

Foglaljon előfoglalási árakon!

Születésnapunkat egy új kezdetnek is tekintjük. Irodáink a hétfői napon újra kinyitottak, ismét lehetőségük van a személyes ügyintézésre munkatársaimnál. A korlátozások fokozatos feloldása kapcsán mi is gőzerővel készülünk utazásaink és az új foglalások beindítására. Utóbbihoz egy kis segítséget is adunk: minden utazásunknál elérhetővé tettük az előfoglalási kedvezményt az egész hétre! Ennek köszönhetően akár 20.000 Ft-ot is spórolhat, ha május 17-ig foglalja le idei utazását. Bízunk benne, hogy a lendületünk Önöknek is motivációt ad, és az elkövetkezendő 27 évben még sok szép helyre vihetjük el Önöket, hiszen ahogyan az elmúlt 27 évben, úgy most is: „Ön is megérdemel egy kis pihenést”!