Nyitólap  /  Blog  /  Ázsia  /  20. Halong Bay

20. Halong Bay

2010.11.10.

Az utam előtt Vietnám tekintetében ez a Világörökség volt az melyről sokat hallottam és nagyon vártam. Féltem, hogy az esős Hue után milyen idő fogad bennünket északon. Nos, a legkellemesebb. Saigonban is meleg volt, de fullasztó. Itt kellemes 25 C. Napos, kicsit felhős, enyhén párás. Repülővel mentünk Hanoiig, onnan 160 km a Halong Öböl. Szűk 3 óra alatt kiértünk !! (A max. sebesség gk-val 70 km/h. Hozzá kell tennem az út minősége nem is biztosít jobbat.). Kiérve beszálltunk egy hajóba.

hajónk

Ezen a hajón voltunk másnap 11 óráig. Magyarul egy szűk napot. A hajón a 40 férőhelyhez kb. 25-en voltunk. Ablakos kabinunkban volt tusoló/wc. Nagyon finom ebédet, majd vacsorát kaptunk, közben pedig a sziklák között hajóztunk. Én nagyon szeretem a rákot. Na itt volt felhozatal bőven.

étkezés a hajón.

Mi is ez a Halong Bay. Egy öböl, melyben - általában – mészkősziklák emelkednek ki a tengerből sűrűn, egymástól kb. 500 m-re és ebből közel 3000 db van. Évezredekkel ezelőtt ez még tengerrel ellepett terület volt ezt követően emelkedett ki a sok ezer szikla.

sziklák

Ezek között hajóztunk csodás időben. Közben egy helyen megálltunk és átszálltunk bambusz csónakokba melyet nők irányítottak (eveztek) állva.

Bambusz hajózás

Így tekintettünk meg egy érdekes halászfalut. Itt élnek, kutyákkal családostul főként halászatból ill. a turizmusból közel százan. Kb. 1 órás volt a csónakozás. Visszaérkezve a hajónkhoz szabadprogramunk alatt lehetett igénybe venni masszázst, vagy kajakozni és úszni is lehetett. Szegedi fiuk mit választottak? Amit illett, a kajakot.

kajakozás

Utána, mint Janics Natasa a győzelem után mi is beugrottunk a vízbe, de ez a víz a Csendes-óceán egy beltengere a Dél-Kínai tenger volt. Kellemes 24 C-os volt a víz.

fürdőzés

Másnap egy cseppkőbarlangos sziklánál – természetesen ez is egy szigeten volt -, kötöttünk ki és megtekintettük a látványosságot.

cseppkőbarlang.

Innen jó felvétel készült a sziget előtt látható hajókról és a környező sziklákról.

öböl a barlangtól

Kellemes tai chi után – kínai torna - kiadós reggeli és 11 órakor kikötés. Életem nagy élménye volt ez a Világörökség itt Vietnámban. Kis túlzással azt mondom, hogy csak a Halong Bay-ér is érdemes eljönni  ebbe az országba. Holnap Hanoi megtekintése a programunk.