Proko Travel utazási iroda - körutazás, nyaralás Európa, Amerika
Utazás kereső

Gyakran ismételt kérdések

 

Kedves Utasaink!


Egy külföldi utazás előtt igen sok kérdés merül fel az emberben, és szeretne minél alaposabban tájékozódni. A Proko Travelnél ezért tartjuk fontosnak Utasaink teljes körű tájékoztatását, melynek érdekében irodáinkban, partnereinken keresztül, prospektusunkban és honlapunkon is részletes tájékoztatást adunk minden utazásunkról.


Tisztában vagyunk azonban azzal is, hogy gyakran nehéz megbirkózni a sok információval, így ezen az oldalon egyszerű és átlátható formában adunk választ azokra a kérdésekre, melyek 30 év utazásszervezési tapasztalatunk alapján a leggyakoribbak utazás előtt. Az alábbi egyszerűbb tájékoztatáson túl javasoljuk, hogy olvassák el további információs anyagainkat is, különösen az utazási szerződésünket (melyet IDE kattintva érhet el) és a hasznos tudnivalókat (melyet IDE kattintva érhet el)!

 

Ki számít törzsutasnak?
Törzsutas az, aki az elmúlt 2 évben legalább egyszer részt vett egy Proko Travel által szervezett utazáson.

 

Mekkora kedvezményt kaphatok törzsutasként?
A törzsutas kedvezmény mértéke az alap részvételi díj 5%-a, maximum 10.000 Ft. Előfoglalási időszakban az alap részvételi díj 7%-a, maximum 15.000 Ft. Részletek: https://www.prokotravel.hu/proko-extrak/

 

Mekkora az előfoglalási kedvezmény mértéke?
Az előfoglalási kedvezmény az alap részvételi díj 5%-a, maximum 10.000 Ft.

 

Összevonható-e a törzsutas kedvezmény és az előfoglalási kedvezmény?
Nem, a két kedvezmény nem vonható össze.

 

Összevonható-e a last minute kedvezmény a többi kedvezménnyel?
Nem, a last minute kedvezmény nem vonható össze más kedvezménnyel.

 

Honnan indulnak a Proko Travel útjai?
Az útjaink Budapestről indulnak, de minden buszos utunknál ingyenes oda-vissza transzfert biztosítunk az alábbi városokból: Debrecen, Miskolc, Füzesabony, Gyöngyös, Hatvan; Szeged, Kiskunfélegyháza, Kecskemét; Pécs, Bonyhád, Szekszárd, Tolna, Paks, Dunaújváros. További felszállási helyek bizonyos utaknál (az adott utazásnál jelezve): Budaörs, Győr, Nagykanizsa, Nyíregyháza, Siófok, Sopron, Székesfehérvár, Szolnok, Szombathely, Tatabánya.

Bővebb információk: https://www.prokotravel.hu/ingyenes-videki-felszallasok/

A felsorolt felszállási helyeken túl egyéni kérések teljesítését nem vállaljuk a következetességre törekedve, illetve a menetidő növekedésének elkerülése végett.

 

Kötelező-e  a vidéki ingyenes transzfert megrendelnem?
Természetesen nem kötelező. Gondolja át, hogy Önnek elfogadható-e a korai indulás, késői hazaérkezés, hogy a transzfer több városba is bemegy az utasokért, és hazaérkezéskor esetlegesen várakozni kell a Budapestről történő továbbindulásra.

 

Módosíthatom-e a buszos felszállási helyet?
A jelentkezés során megadott felszállási hely az indulást megelőző 15. napig ingyenesen módosítható. Ezt követően a módosítás költsége 8.000 Ft.

 

A felszállási helyen visszafelé le is szállhatok?
Igen, a 15 állandó felszállási városnál biztosítjuk a leszállást is. A nem állandó fel- és leszállási helyeknél az autóbusz útvonalának megfelelő lehetőségekből lehet választani jelentkezéskor. Minden programnál a "Felszállási helyek" fül alatt tájékozódhat a pontos részletekről.

 

Ha repülővel utazok, akkor is jár az ingyenes transzfer?
Nem, az ingyenes transzfer csak buszos útjainkra vonatkozik. Repülős utasainknak ingyenes parkolást biztosítunk Ferihegy közelében, amennyiben előre jelzik igényüket, szabad kapacitás függvényében. A parkolás tartalmazza a parkoló és repülőtér közötti transzfert is.

 

Mi a teendőm, ha szeretném az ingyenes parkolást igénybe venni?
Foglaláskor jelezni kell a parkoló iránti igényt, melyet szabad kapacitás függvényében igazolunk vissza. Megrendeléskor meg kell adni az autó típusát és a rendszámot is.

 

Mi a teendőm, ha a megrendelt ingyenes parkolást mégsem szeretném igénybe venni?
Amennyiben mégsem szeretné igénybe venni megrendelt parkolóját, kérjük jelezni szíveskedjen nekünk még az utazás indulása előtt.

 

Mikor kapom meg a részvételi jegyet?
A részvételi jegyet, amennyiben kiegyenlítette foglalása teljes összegét, indulás előtt kb. 7 nappal küldjük ki, a gyorsabb és környezetbarát ügyintézés érdekében  e-mailen, melyhez jelentkezéskor kérjük, adja meg e-mail címét. A tájékoztatót nem szükséges kinyomtatni és magával vinni, ez Önnek szolgál hasznos információkkal.

 

Mit tartalmaz a részvételi jegy?
A részvételi jegy tartalmazza az indulás pontos helyét, időpontját, a buszon lévő ülőhelyet, és az úttal kapcsolatos hasznos tudnivalókat: helyszínen fizetendő belépők, költőpénz, időjárási viszonyok, időeltolódás, javasolt öltözet, egészségügyi előírások, ügyeleti telefonszám.
Repülős utaknál a részvételi jegy tartalmazza az utastalálkozó helyét, időpontját, a tervezett menetrendet és a megengedett poggyászméreteket is.

 

Tartalmazza-e a részvételi díj a BBP (baleset, betegség, poggyász) biztosítást?
Nem tartalmazza. A BBP biztosítás külön köthető, melyet partnerirodáinknál, weboldalunkon és Proko Travel irodáinkban is megköthet. Amennyiben irodánktól igényli utasbiztosítását, a kötvényt az autóbuszon kapja meg az idegenvezetőtől. Ha utazását a makói és budapesti fiókirodánkban rendelte meg, akkor az adott iroda munkatársai bocsátják rendelkezésére a kötvényt még utazása előtt.

 

Amennyiben rendelkezem saját BBP biztosítással, mi a teendőm?
Amennyiben egyénileg intézte utasbiztosításának megkötését (pl. bankkártyához tartozó utasbiztosítás), kérjük ellenőrizze, hogy érvényes-e a területi hatálya a meglátogatni kívánt úti célra. Legyen tisztában a szolgáltatási körével, és ne felejtse el magával vinni, hogy szükség esetén fel tudja venni biztosítójával a kapcsolatot.

 

Rendelkezem Európai Egészségbiztosítási Kártyával, kell-e kötnöm BBP biztosítást?
Az Európai Egészségbiztosítási Kártya nem nyújt teljes körű, ingyenes szolgáltatást. Nem helyettesíti a BBP biztosítást, hiszen utóbbinak jóval szélesebb a szolgáltatási köre (pl. hazaszállítás, poggyászbiztosítás, stb.). Ugyanakkor hasznos lehet európai utazások során, ezért kiváltását javasoljuk.

 

Tartalmazza-e a részvételi díj az útlemondási biztosítást?
Igen, a Proko Travel által szervezett utak tartalmazzák az alap részvételi díjra és a repülőjegy árára (repülős utaknál) vonatkozóan.
A részletes feltételeket IDE kattintva tekintheti meg.
A belépők, fakultatív kirándulások, egyéb felárak nem biztosított tételek. Az egyágyas szoba felára és a fakultatív vacsora ára csak abban az esetben lesz biztosítva, ha már foglaláskor megrendeli őket.

 

Kiválaszthatom-e előre az ülőhelyemet az autóbuszon?
Igen, jelentkezéskor ingyen lehet ülőhelyet egyeztetni telefonon vagy e-mailben, melyet a visszaigazoláson, utazási szerződésen a nevek alatt tüntetünk fel.

 

Ha repülős utazásra jelentkeztem, van-e lehetőségem a helyszíni autóbuszon előzetesen kiválasztani az ülőhelyet?
A legtöbb repülős utazásunknál van erre lehetőség.
Néhány esetben azonban csak a külföldi helyszínen, az útra történő jelentkezés sorrendjében lehet választani. Pár napos városlátogató prgramjainknál, amikor a városnézés tömegközlekedéssel és gyalog történik, nem osztunk ki buszos ülőhelyet.

 

Mi történik, ha nem egyeztettem előre az ülőhelyemet az autóbuszon?
Ha foglalás előtt nem egyeztetette velünk az autóbuszos ülőhelyet, kollégáink a legelőrébb lévő szabad helyekre ültetik le, vagy ahová a foglalás megjegyzésében kérte, ha a kért ülések szabadok.

 

Mit jelentenek az utazási szerződésen a nevek alatt, az "Ülés" után szereplő betűk és számok?
J = menetirány szerinti jobb oldal, B = menetirány szerinti bal oldal; 01-15 = az adott sor száma (busztípustól függ az utolsó sor száma); /1 = ablak melletti ülés, /2 = közlekedő melletti ülés. Ha nem talál megjelölést, annak az az oka, hogy erre az utazásra előzetesen nem osztunk ki ülőhelyet. A jobb oldalon általában csúszik a számozás a középső ajtó miatt. Az ajtó általában a jobb 5-6. sor között található, de nagyobb vagy külföldi szabványú busztípusoknál ez eltérő is lehet.

 

Tudhatom-e előre, hol vannak az autóbuszban az ablakelválasztók és a kerekek?
Az ablakelválasztó és a kerék elhelyezkedése busztípustól függ, ezek helyét előzetesen nem tudjuk megadni. Általánosságban elmondható, hogy az emelt szintű turistabuszokon a kerekek már nem befolyásolják az utazási komfortot.

 

A belépők árát tartalmazza a részvételi díj?
Nem, a belépődíjak külön fizetendők. Vannak azonban kivételek, de ezt jelezzük az adott programoknál.

 

A helyszínen fizetendő belépők és fakultatív kirándulások árát fizethetem bankkártyával?
Nem, a helyszínen fizetendő belépők és kirándulások árát a részvételi jegyben megadott valutában és készpénzzel kell kifizetni.

 

Kötelező-e az út során minden attrakciót megtekinteni?
Nem kötelező.

 

Ha egyedül jelentkezek az útra, lehet-e társítást kérni?
Igen, irodánk segítséget nyújt a társításban. Ha sikerül a társítás, akkor 2 társítást kérő utas egy 2 ágyas szobába kerül. Amennyiben indulás előtt legalább 30 nappal jelentkezik, társítást kér, és irodánknak mégsem sikerül az út indulásáig a társítás, akkor irodánk az egyágyas felár költségének 50%-át átvállalja, így Önnek csak a maradék 50%-ot kell fizetnie. A részleteket IDE kattintva megtekintheti.

 

Ha nem sikerül a társítás, és kedvezményes egyágyas felárat sem akarok fizetni, lemondhatom-e ingyenesen az utazást?
Nem, a társítás sikertelensége nem jelent bánatpénzmentes lemondási lehetőséget. Az utazástól való elállás csak az általános szerződési feltételek szerint lehetséges.

 

Mikor tudom meg, hogy sikerült-e a társítás?
Az utazás fennmaradó összegének fizetésekor már lehetőség szerint jelezzük, hogy szükséges-e kedvezményes egyágyas felárat fizetni. E felár befizetése után is társítható marad, azaz ha indulásig mégis jelentkezik utastárs, ezt az összeget visszatérítjük.

 

Azoknál az utaknál, ahol fakultatív vacsora van feltüntetve, mikor kell leadnom az igényemet, ha foglaláskor nem tudok még róla dönteni?
A fakultatív vacsorát a fennmaradó összeg esedékességéig, de legkésőbb az út indulása előtt egy héttel (részvételi jegy kiküldése előtt) lehet igényelni és befizetni.

 

Mekkora előleget kell befizetnem?
Foglalása az utazási szerződésen és díjbekérőn megadott 40 % előleg határidőre történő befizetésével válik érvényessé. Repülős utazásoknál, ha a repülőjegy ára meghaladja a foglalás értékének 40 %-át, a teljes repülőjegy ára fizetendő.

 

Mikor kell befizetnem a fennmaradó összeget?
A fennmaradó összeg (ha van) indulás előtt legkésőbb 1 hónappal esedékes, melyről indulás előtt kb. 5 héttel díjbekérőt küldünk, amely alapján befizetheti hátralékát.

 

A megrendelésem árát befizethetem-e csekken?
Nem, csekken történő befizetésre egyáltalán nincs lehetőség.

 

Honnan tudom, hogy beérkezett-e a Proko Travelhez az utalásom?
Irodánk e-mailben számlát küld az utalás teljesítésről, amint feldolgoztuk a bejövő tételeket. Ez néhány munkanapot igénybe vehet, kérjük szíves türelmét. 

 

Proko Travel utazási utalványom van, hogyan válthatom be?
Kérjük, adja meg az utalvány sorszámát megrendeléskor, vagy fennmaradó összeg fizetése előtt, amely ellenőrzése után jóváírjuk az utalvány összegét foglalásán. A felhasznált utalványt (amennyiben nem elektronikus) postázza el részünkre.

 

Hogyan vehetem át a Világörökség matricák után járó ajándékot?
A minden 7. különböző matrica után járó ajándékát a következő buszos utazásán veheti át (előzetesen jelezni szükséges), vagy személyesen valamelyik Proko Travel irodában. Repülős utazásainkra a súlykorlát miatt nem tudunk Világörökség ajándékot küldeni, illetve méretük miatt nem áll módunkban postázni sem.


Elhagytam a Világörökség matricámat, kaphatok-e újat?
Nem, Világörökség matrica pótlására utólag nincs lehetőség.

Fontosnak tartjuk az adatok védelmét

A böngészési élmény fokozása, a személyre szabott hirdetések vagy tartalmak megjelenítése, valamint a forgalom elemzése érdekében sütiket (cookie) használunk. A "Mindet elfogadom" gombra kattintva hozzájárulhat a sütik használatához. Adatkezelési tájékoztató