Nyitólap  /  Blog  /  Ázsia  /  Jakarta

Jakarta

2012.10.13.

Reggeli után Jakarta városnézéssel kezdtük a napot. Kaptam egy személyautót melyhez járt egy sofőr és egy idegenvezető. Nem mondom, hogy nagyon rentábilis a dolog a partner számára. Nálunk kb. 40 főhöz jár ennyi személyzet.
Első látványosság amit felkerestünk, a Történelmi Múzeum volt.
 JakartaiTörténelmi Múzeum bejáratánál

Számomra is meglepő volt néhány adat. Indonézia a világ 5. legnépesebb országa, melyben 260 (!) különböző nyelvet beszélnek. Természetesen most már van egy egységes, hivatalos, indonéz nyelv, de sokan használják a helyi nyelvet is. Ezek nagy része teljesen különböznek egymástól. Ha már a nyelvnél tartunk, azt is elmesélem, hogy beszéltem a kiállításon 2 malajziai kollegával és kérdeztem, hogy állnak ők az indonéz nyelvhez. Azt mondta, hogy mint egy nyelvjárást úgy megértik egymást, ez vonatkozik a fülöp-szigeti nyelvre is. (A többi nyelvet nem kérdeztem).
Visszatérve a múzeumhoz; XII. sz-i aranykincsek mellett régi fegyvereket, kerámiákat és maketteken hagyományos épületeket, berendezési tárgyakat mutattak be. Összességében gazdag, változatos és érdekes gyűjtemény volt.
 Jakarta Függetlenség emlékműve

Folytatva a városnézést, több kormányhivatalt (parlament, elnöki rezidencia…) néhány szép emlékművet és mecsetet mutatott meg az idegenvezető. Ebből egy csokorral itt bemutatok.

Jakarta :a 110.000 ember befogadására alkalmas nagy mecset

Elnöki rezidencia, előtte a drága  bútoralapanyag, a mahagóni fa látható

Következő megállás a régi holland kormányzósági palotánál volt. Mára kicsit lepusztult, de érdekes a benne lévő múzeum. Régi börtöncellák, bírósági ülésterem, hivatali szobák… Érdekes volt, hogy többszáz éves fa padlón (pallón) jártunk, mely itt-ott már olyan állapotban volt, hogy láttuk az alattunk termet.
Jakarta: régi holland kormányzósági palota

Ezt követően kimentünk a régi kikötőbe, mely mai napig működik. Lefényképeztem néhány hajót, melyről ránézésre az ember nem gondolná, hogy mai napig áruszállításra használják a különböző szigetek között (nem csak a közeli szigetekhez).
Jakarta régi kikötőjének teherszállító hajói

Egy ebéd után indultunk a kb. 3 órányi autóútra lévő Bandungba. Összegezve mi a véleményem a kb. 15 milliós fővárosról, Jakartáról? Vannak nagyon elegáns, modern negyedei, és mint minden ilyen gigantikus városnak, vannak nagyon szegény része is. Ami tény nem egy Singapore, de pl. Delhinél elegánsabb és tisztább.
A jakartai buszok ilyenek. Csak magasított megállókról lehet beszállni

Ma Bandungban alszom, holnap itt folytatom a jávai programomat.