Autóbuszok
Blog

Blog

Autóbuszok

2012.04.22.

Elég hajtós hétvégém volt, pedig nem is volt meccsem. (Szerdán játszunk Orosháza ellen). Péntek-szombat vasárnap egy nemzetközi matematikus konferenciát szerveztünk. Szerencsére Saci kolléganőm olyan profin bonyolítja már le ezeket, hogy csak segítenem, nem pedig szerveznem kellett. A mai nap (vasárnap) már csak a kávé szünethez a süteményeket vittem a rendezvény helyszínére a többit teljesen önállóan csinálta egy gyakorlaton nálunk lévő lánnyal.
Az ok az volt, hogy 10 órára összehívtam azokat buszos vállalkozókat (tulajdonosokat), akik -terveim szerint - nyáron nekünk fognak "gurulni". Miért? Azért, hogy átbeszéljük a 2011-es évet, tapasztalatait és egyeztessünk a 2012-es évvel kapcsolatban is. 10 órakor kezdtünk és a vége 16 órakor ment el. Igaz 2-től már ebéd és laza beszélgetés volt, de addig egy általam irányított szakmai konzultáció töltötte ki a négy órát. Ebben volt részemről határozott elvárás. Nem szeretem azt a kifejezést használni, hogy követelmény. de a lényeg ugyan az.  Volt felvetett téma, hogy mit gondolok és Ők hogy látják, hogy egységesítsük a dolgokat cégen belül a buszosok között.Mit értek ez alatt? Azt, hogy a szolgáltatások minősége, milyensége, színvonala lehetőség szerint megegyező legyen minden út során.
Öt cégvezető volt a megbeszélésen. A tavalyi évhez képest 2 céget "kitettem" és egy új céget beválogattam a csapatba. Teljes részletességgel átbeszéltük a dolgokat.Hogy csak néhány témát említsek, a teljesség igénye nélkül.gk-k öltözete, viselkedése, WC használat a buszon, transzferek felszállási helyszínei, időpontjai, busz takarítás, megrendelő felelőssége, fuvaroztató felelőssége, gk vezetők ellátása az út során, id. vez - gk kapcsolat, ki mibe szólhat bele a másik munkáját illetően és mibe nem, milyen szolgáltatásoknak kell lenni a buszon (büfé összetétele) és még sorolhatnám a témákat, de gondolom ez Önöket kevésbé érdekli. Sportnyelven szólva, nem az érdekeli Önöket véleményem szerint, hogy milyen volt az előkészület, hanem milyen a végeredmény. Én úgy szoktam fogalmazni: A legfontosabb mit mutat az eredményjelző tábla. Magyarul a győzelmet - a sikeres utat - nem kell soha megmagyarázni. Ezt várja a közönség is és a "szakvezetés" is.
Tegnap ért haza az első holland út. Sikeres volt. Egyik szállodával (most dolgoztunk először vele, lehet, hogy utoljára is) volt kisebb probléma. Mit értek ezen? Nem voltak egyforma színvonalúak a szobák, ami nem szerencsés, és ebből volt negatív vélemény is, de összegezve - mindig elolvasom én sk. a véleménynyilvánító lapokat - nagyon jó volt az út visszacsengése. Őszintén megvallva az időjárást egy utas sem dicsérte. Szerencsére Keukenhofban a virágparkban napsütésük volt.
Legközelebb egy érdekes témát boncolgatok: utazási irodások study tour-jai, szakmai tanulmányútjaink.
Hova szoktunk menni, ki megy rá, milyen gyakran, milyen költségért, mit csinálnak ott, hogy néz ki egy ilyen study tour... Ha érdekli Önöket a téma, akkor kövessék a blogjaimat az interneten.
Jaj még egy nagyon fontos. Folyamatosan növekszik a képes útajánló. Kész van: Hollandia, Prága, Toscana. Majdnem teljesen kész több spanyol út. Ildi csinálja a svájciakat, szóval ha érdekli Önöket, mit mond az idegenvezető az adott útról, hallgassák meg ajánlásukat a www.prokotravel.hu web oldalon adott útnál vagy a videotárban.

Vissza

Fontosnak tartjuk az adatok védelmét

A böngészési élmény fokozása, a személyre szabott hirdetések vagy tartalmak megjelenítése, valamint a forgalom elemzése érdekében sütiket (cookie) használunk. A "Mindet elfogadom" gombra kattintva hozzájárulhat a sütik használatához. Adatkezelési tájékoztató