Bővült a csapat - de hogyan?

2017.06.17.

A csapatunk a mozgalmas nyárnak már két új kollégának vágott neki. De mikor van szükség új kolléga felvételére? Milyen szempontok szerint keresünk jelentkezőket? Ma ezekre a kérdésekre válaszolok Önöknek!

Fontos a tapasztalt munkaerő

Szerencsére elmondhatom azt, hogy kicsi a cégnél a fluktuáció, amit én jónak tartok. Sok nagyvállalatnál, különösen multiknál, gyakori, hogy a közép-, illetve felsővezetőket forgatják - néha olyan szinten, hogy nem csak másik városba, de másik országba küldik őket. Én a másik végletet képviselem - jobb az, ha valaki rutinosoan végzi a munkáját - ez nem keverendő össze a rutinból történő munkavégzéssel, amely sok esetben hibákat rejt magában. Szerintem, ha egy kollégának újra és újra hónapokat kell eltöltenie egy adott terület megismerésével és a beilleszkedéssel, az nem jelent előnyt a cég számára. Ettől függetlenül természetesen előfordulnak olyan esetek, amikor kénytelenek vagyunk új munkaerőt felvenni.

Miért kerestünk idén új tagokat csapatunkba?

A munkaerőfelvétel egyik esete, amikor a munka mennyisége igényli a cég létszámának növekedését. Jelenlegi munkaerő helyére is kellett keresnünk idén, hiszen volt, aki szülési szabadságra ment és volt, aki máshol képzeli el a jövőjét és egyéni boldogulását. Természetesen ezt is tiszteletben tartjuk, attól függetlenül, hogy büszkék vagyunk arra, hogy a dolgozóink 50%-a több, mint 7 éve dolgozik nálunk!

A papír és a tudás kapcsolata

Munkaerőfelvételnél fontos szempont a végzettség, de mégsem az az elsődleges. Miért mondom ezt? Elég sok embert vizsgáztattam már (idegenforgalmon vizsgaelnök vagyok) és tudom, hogy sajnos a papír nem mindig párosul tudással. Ellenben, ha valaki más végzettséggel, például közgazdász vagy geográfus diplomával rendelkezik, lehet, hogy rövid betanítással alkalmas a munkafolyamataink lebonyolítására.

Front office, vagy back office

Mindig figyelembe vesszük, hogy front office-ba veszük-e fel valakit, vagy back office-ba. A front office-osok a pultban dolgozók, így személyes kapcsolatban vannak az ügyféllel. A back office-osok készítik elő az utakat, csoportokot és inkább telefonon és e-mail-en értekeznek. Mindkettő nagyon fontos munka, de más személyiséget igényel. A front office-osok “csacsogóbbak”, nem okoz számukra gondot szóval tartani az ügyfelet és elsődlegesen magyarul kommunikálnak. A back officeosok munkájának 60-70%-a az idegennyelvű levelezés, ezért náluk fontos a nyelvismeret és a jó fogalmazás.

Úgy tűnik a Szegedre felvett két munkaerő lelkesedéséből, hogy a nyári szezon kezdetére eljutnak arra a szintre, hogy probléma nélkül tudjunk belevágni a kemény munkába.

Nyitvatartás változása a 2017-es nyári időszakra

Még egy fontos információ - június elejére hosszabb nyitvatartással dolgozunk, ami azt jelenti, hogy este hat óráig, szombaton pedig 9-től 1 óráig. Mivel be kell tartani a 40 órás munkarendet, ezért vannak olyan időszakok, amikor bizonyos kollégák már irodán kívül vannak. Ha valaki konkrét kollégát keres, akkor hétköznap 9 és fél 5 tegye meg, mert akkor mindenki bent van, ha épp nincs szakmai úton.

Felmerülhet a kérdés, hogy miért vagyunk tovább nyitva. Szeged belvárosában vagyunk és az emberek nagy hőség után a délutáni órákban szívesebben sétálnak, illetve szívesebben intézik a dolgaikat. Ennek következtében a forgalom legalább olyan erős öt óra után, mint a délelőtti órákban. Ehhez nekünk is alkalmazkodni kell.

Önök milyen területre jelentkeznének hozzánk? Front office vagy back office? :)

Vissza