Nyitólap  /  Blog  /  Itthon történt  /  Elemzés

Elemzés

2011.07.15.

 

Folyamatosan indulnak, érkeznek a csoportok. Tegnap például 7 csoport indult !! Összesen 264 fővel !! Hála a jó Istennek és az utasoknak, mindenki időben ott volt a megbeszélt találkozásoknál és a 7 busz a megbeszélt találkozásokhoz képest alig pár perccel később, Budapestről el is tudott indulni a szélrózsa szinte minden irányába (Olaszország, Ausztria (2 irány), Prága, Spanyolország, Ukrajna, Németország).

 

Az eddigi utak tanulságai: Szerencsére (kopogjuk le) – le is kopogtam – komoly probléma nélkül zajlottak le. Őszintén beszélek a problémákról is. Ennek a fórumnak (mármint a blogomnak) nem az a feladata, hogy öndicséret legyen a cégünk iránt, hanem az is, hogy akik lojálisak és érdeklődőek a cégünk iránt azokkal osszam meg a problémákat is.
Két probléma volt eddig amit elemezni kell:
1. Az utasok közül néhányan nem azt a színvonalú szállást várták - 2 út esetén-, mint amit kaptak. Ebben volt **** illetve *** szállás is. A szállásnál elvárt színvonal mindig szubjektív dolog. A dologban az egyetlen objektivitás az a csillagszám amit az ADOTT ORSZÁG kiírt a szállodára. Ezt azért hangsúlyozom, mert sajnos nem lehet teljesen összehasonlítani egy német egy török (tengerparti) és egy olasz **** szállodát. Miért? Mert nem egységes Európában (sem) az osztályba sorolás (Így hívják a kategória meghatározást). Én elfogadom, hogy az utas szerint az a szálloda nem olyan szintű, mint amit ő elképzelt és elvárt, de ettől nekem az adott ország besorolását kell használnom, és figyelembe vennem. Volt egy kis konfliktus a „Napsütötte Italia” út Rimini szállásával kapcsolatban. **** belvárosi szálloda volt. Alapban a partnertől nem ezt a szállodát kértük, de valamilyen ok miatt a kért szállodába nem tudtunk menni. (Sajnos ez szakmában bent van, hogy a szolgáltatást nyújtó –azonos kategóriában -, ellenszolgáltatás nélkül kicserélheti a szállást, akár indulás előtt egy héttel is.) Ez egyébként azért van, mert bárhol lehet olyan technikai akadály –pl. csőtörés -, amikor valóban képtelenek fogadni a csoportot. Ezenkívül van a szakmában úgy nevezett „overbooking” is amikor is a szálloda túltölti magát. Ez hogy lehet, erről a következő blogomban beszélek majd, mert ez egy hosszabb téma. Nos overbooking esetén is előfordulhat szállodacsere.  Visszatérve a Napsütötte Italia úthoz. Szeptemberben biztos, hogy az eredetileg kért szálloda lesz, de most egy másik **** szállodát kaptunk. Ez nem mindenki tetszését nyerte el. Megértem, elfogadom azt, hogy mást várt, de mint említettem ez az 1- 5 csillag szerinti besorolás nem teszi lehetővé, hogy a kisebb-nagyobb különbségeket amik a szállodák között van megfelelően jelezze. Az internet különböző véleménynyilvánító portája sem teljesen objektív. Most van tervbe véve az unio-n belül a szállodák besorolás szerint egységesítése. Hogy ez miként és mikor fog megvalósulni ezt még a jó Isten sem tudja.
A 2. problémám az idegenvezetők. Van 7-8 szinte azonos szintű idegenvezetőm, de ha ők kiesnek –bármilyen ok miatt – akkor bajban vagyok. Eddig egy csoportnál volt olyan, hogy felkértem olyan idegenvezetőt, aki éves szintem másoknak 5-7 csoportot visz és nem tudta hozni a nálunk megszokott színvonalat. Az volt a legérdekesebb, hogy azok, akik most voltak velünk először, azoknak megfelelő volt a vezetése, de aki a megszokott csapatunk idegenvezetői garnitúrájával szoktak utazni azoknak kevés volt. Beszélgettem az idegenvezetővel előtte is utána is sokat. Utána elmondta, hogy mindent ugyan-úgy csinált, ahogy kértem és úgy mint máskor szokta, és nem érti, hogy most mi volt a probléma. Próbáltam neki finoman elmagyarázni, hogy lehet, hogy ami x irodánál jó és elég az a PROKO-nál kevés. Ezt azért nehéz megértetni valakivel, mert egyből rákérdez: miért? No erre nehéz válaszolni. Talán az a legjobb válasz mert a mi megszokott - elvárt színvonalunk ennél magasabb. Erre is jöhet mint az 4 éves gyerek szokta a „miért”, és egy idő múlva az ember kifogy az indokból. Tény az, hogy ez a személy többet nem vezet nekünk és az is tény, hogy folytatnunk kell az új generáció kinevelését. Ez az elkövetkező hónapok feladata, de nem a színvonalat alakítjuk a személyekhez, hanem személyeket keresünk a színvonalhoz.
Következő bogom témája ismét egy kis szakmai elemzés: overbooking.

Vissza