Hírlevél feliratkozás
Értesüljön akcióinkról első kézből, iratkozzon fel hirlevelünkre!
Blog
Foci VB
2014.06.19.
Természetesen nekem is szólnom kell a labdarúgó VB-ről mint a mostanság legfontosabb témáról. Milyen hatással van ez az idegenforgalomra.
Nézzük először Brazíliát. Nem találom fel a spanyolviaszt, ha kijelentem, hogy az ilyen rendezés hatalmas költségének nagy részét a rendezők a turizmus által látják megtérülni. Egyrészt bevétel van a jegyértékesítés által, másrészt az ott tartózkodó turisták költéséből, abból befolyó adókból, a többlet munkavállalók foglalkoztatásából... Nem tudom, hogy tudják-e, de a TV jogdíjak nem az országot illeti, hanem a FIFA-t (Nemzetközi Labdarúgó Szövetséget). A jegyértékesítés is a FIFA-hoz fut be, de - úgy tudom -, ennek bizonyos százalékát megkapja a rendező ország.
Van közvetett hatása - erről épp a múlt héten olvastam - ez az ország image, ország reklám, Kimutatott tény, hogy a nagy világesemények (foci VB, Olimpia, Világkiállítás) évekkel utána is pozitív hatást gyakorolnak az adott régió turizmusára. Olyan ismertséget kap, melyet reklámmal - valószínűleg - bármennyit is szánna rá, nem tudna ilyen rövid idő alatt ilyen hatékonyságot elérni.
Pozitív a vendéglátó egységeknek szerte a világban. Természetesen fontos, hogy az esemény mikor van. Nem véletlenül játsszák ezeket a mérkőzéseket helyi idő szerint délután nem este, mert a legnagyobb "felvevőpiac", Európa számára ez az elfogadható. 5 óra az eltolódásnál (pl. Rió - Budapest) ha este 21 órakor kezdődne a mérkőzés, akkor az Európa nagy részén hajnal 2 órát jelentene. Ki nézni akkor? Biztos, hogy nagyon kevesen. Így pedig tele vannak a kocsmák, pubok, vendéglátó egységek. Ennek haszna az egész világon érződik. Az Olimpia esetén ez nem ennyire egyértelmű. Ott kevesebb olyan esemény, időpont, verseny, mérkőzés van (talán pl. kosárlabda döntő, megnyitó), amikor nagyobb csoport megy be egy pubba. A foci VB ellenben ilyen esemény. Sokan nem otthon, hanem valamilyen csoportos közegben nézik a mérkőzést, mert annak van egy speciális hangulata.
Na és beszéljünk rólunk. Na ne ijedjenek meg nem a magyar labdarúgásra gondolok. Arról - mivel ilyen nincs - nem akarok beszélni. A PROKO TRAVEL-re gondolok. Nekünk hasznot nem hozott, de ellenben ártott ez a VB. Mit értek ez alatt? A júniusi utak, de fogalmazhatnék úgyis, hogy a VB idejére eső utak, töltöttségi mutatója jóval gyengébb, mint a későbbi időszakban induló utaké. Mindegy ez van, ezt kell elfogadnunk. Nem tragikus a helyzet, de míg július közepe és augusztus vége közt induló utaknál jó néhány esetben nincs már hely, addig van olyan most induló utunk, melyet 30 fő alatti létszámmal fogjuk útnak indítani, attól függetlenül, hogy a katalógusunkban a minimális létszámot 35-ben határoztuk meg. Néhány esetben be kell vállalni azt is, hogy egy- két esetben veszteséget hoz egy-egy csoport elindítása. A lényeg, hogy ez ne legyen túl gyakran.
Addig is élvezzük a mérkőzéseket és nézzük azokat akik valóban tudnak focizni, nem csak okoskodni.
Fontosnak tartjuk az adatok védelmét
A böngészési élmény fokozása, a személyre szabott hirdetések vagy tartalmak megjelenítése, valamint a forgalom elemzése érdekében sütiket (cookie) használunk. A "Mindet elfogadom" gombra kattintva hozzájárulhat a sütik használatához. Adatkezelési tájékoztató