Green Holiday csőd – a Green Travel újabb bukása

2017.07.03.

Be kell, hogy valljam, nem ért engem váratlanul a Green-csőd. Bár későbbre, olyan augusztus közepére vártam a bejelentést. Mint a szakmát féltő személy, nagyon el vagyok keseredve, amiért egy utazási iroda becsapta az utasait. A Green Travel a tavalyi évben ment csődbe, majd idén Green Holiday néven újra megnyitotta kapuit. Most nem kívánok arra kitérni, hogy egyáltalán hogyan lehetséges, hogy valaki átveri ügyfeleit, majd fél év múlva szinte azonos néven új irodát nyit… Engem az zavar, hogy a tavalyi év után miért hittek nekik ismét oly sokan?

Green Holiday utazási iroda csőd

Mi is történt?

A történtek egyértelműen beigazolták: csak az volt a cél, hogy bizonyos összegeket beszedjenek, majd eltűnjenek vele. Pénteken még Black Friday címszó alatt hirdettek akciókat, majd rá két napra becsuktak. Senki nem tud meggyőzni arról, hogy pénteken még azt hitték, hogy simán tovább tud működni az iroda és csak két nap múlva derült ki a csőd. Felmerül a kérdés, hogy egyáltalán miért következett be a csőd. A pontos indokot nem tudom, de mivel az utasok ki tudtak repülni, ez azt jelzi, hogy a repülőgép költségét kifizették, szállásuk ellenben nem volt. Valószínűleg a következő történt: azok a török szállodák, melyeknek nem fizetett a Green Holiday összefogtak és egyszerűen nem engedték be az utasokat a hotelekbe az iroda nagymértékű tartozásai miatt.

Számítottunk rá

Tudok konkrétan egy házaspárról, akik nálunk szerettek volna Green utat foglalni, de kolléganőnk közölte, hogy a Proko Travelen keresztül ez nem lehetséges, mivel tudtuk, hogy bizonytalan a teljes működésük.  El is mondta nekik ezt és figyelmeztette őket, hogy nagyon veszélyes a Green Holiday-vel utazni. Ennek ellenére a házaspár – irodánkat megkerülve – online lefoglalta az utat, és kiutazott Törökországba. A napokban telefonon keresték fel kolléganőmet, és sajnos tökéletesen beigazolódott, amit nekik mondott. Indulás előtt 2 nappal közölték a párral, hogy a lefoglalt szálloda helyett egy másikban fogják elhelyezni őket, majd kiérkezésükkor egy harmadik szállodába kerültek. A házaspár jelenleg is kint van és várja, hogy valaki hazahozza őket. Őket is sajnálom, de azokat még jobban, akik befizették az utat és még csak ki sem tudtak utazni. Hiszen ezek az utasok nem tudtak elmenni nyaralni, amire hetek, vagy akár hónapok óta készültek. A biztosító valamilyen szinten kártalanítani fogja őket, de kérdés az, hogy mikor és milyen összeggel. Egyáltalán nem biztos, hogy a teljes befizetett összeget visszakapják.

Mégis honnan tudhatná az utas?

Bár a szakma teljesen tisztában volt a Green Holiday pozíciójával, felmerül a kérdés, hogy az utasoknak mégis honnan kellett volna tudniuk erről. Pontosan ezért vannak az utazási irodák és az utazási ügynökségek. Ha fáj a fogam, akkor egy jó fogorvoshoz megyek el, hogy segítsen a bajomon és nem magam akarom megoldani a problémámat. Ha utazni akarok, akkor pedig egy megbízható utazási irodát/ügynökséget keresek fel, ahol segítenek a legjobb döntés meghozatalában. Fontos! Az online foglalásoknak – ahogy azt a jelenlegi botrány is bizonyítja – bőven vannak rizikói. Bele lehet „futni” olyan irodába, olyan ajánlatba, mely mögött nincs vagy csupán nagyon gyenge tartalom van és az illető a kevés információja miatt befoglal egy szolgáltatásra (szállásra vagy repülőjegyre) és azt követően jön rá, hogy becsapták. Ezért is meg kell fontolni az online foglalást.  Kivéve, ha már régóta ismerem az adott irodát és ismert számomra a tevékenysége és szervezése is, és csak az időhiány miatt foglalok online. Ilyen esetben előnyös az otthoni utazásszervezés, egyébként kérjük utazási szakemberek segítségét.

Zárásul utalnék az „Olcsó útnak híg a leve” című blogbejegyzésemre. Hiszen ismét csak hangsúlyozni tudom, hogy inkább egy picit többet fizetve, de megbízható irodával, minőségi szolgáltatást kapva utazzanak, minthogy úgy járjanak, mint a Green Holiday utasai!

Vissza