Készülődés, várakozás…
2016.11.27.
Az utóbbi napokban a dél-kelet ázsiai utazásomhoz kapcsolódó úti beszámolóké volt a főszerep, de, mivel távollétemben sem áll meg az élet az irodában, így röviden az otthoni eseményekről is érdemesnek tartom beszámolni, mert az évnek ez egy igazán érdekes, és az utasok által kevéssé ismert időszaka egy utazási irodában. Nyáron, a főszezonban látványos az utazásszervezői tevékenység, mivel naponta indulnak és érkeznek az utak, az utasok látják kollégáimat munka közben. No,de vajon mi történik ilyenkor, november közepén egy utazási irodában?! Először is fontos tisztázni, hogy az utazásoknak már régen nem csak a nyár a kiemelt időszaka. Habár még mindig ekkor utaznak a legtöbben, de az elmúlt években nagyon jelentős növekedés volt az őszi és tavaszi utazások terén is. Korábbi blog bejegyzéseimben is foglalkoztam azzal a témával, hogy miért is érdemes főszezonon kívül útra kelni.
Mozgalmas november
Talán meglepő lehet, de a november az egyik legintenzívebb időszak az utazási irodában. Ez ugyanis a következő év előkészítésének ideje. Ahhoz, hogy januárban egy 100 oldalas utazási prospektust tudjunk utasaink kezébe adni, előbb ezt a rengeteg utazást (programmal, szállással, repülőjeggyel, autóbusszal, idegenvezetővel, …) össze kell állítani. Korábban elterjedt volt a piacon az a gyakorlat, hogy egy-egy utazásszervező előbb kiadott egy prospektust, és csak azután fogott hozzá a szállások lekötéséhez, és egyéb szervezéshez. Mára ez már elképzelhetetlen. Ahhoz, hogy fix programot, stabil minőségi színvonalat, és versenyképes árat tudjon biztosítani egy iroda, előre le kell, hogy szervezzen mindent. Ennek jegyében kollégáim lázasan dolgoznak az irodában a külföldi partnerekkel való együttműködéseken, míg az új programok összeállításához útbejárások zajlanak – az én esetemben például Myanmarban. Az új programjainkat – különösen a feleségem, Ildi által összeállítottakat – mindig izgatottan várják az utasok. Nekik jó hírrel szolgálhatok: Ildinek jövőre is lesz új programja, hetekig járta Svájcot, hogy olyan igazi utazási „csemegéket” találjon, amik egyediek az utazási piacon. Erről egyelőre többet nem árulok el, de biztosan állíthatom, hogy érdemes várni rá! A mostani időszak Ildi számára is izgatott várakozással telik, hiszen egyike a három jelöltnek, akiket az „Év idegenvezetője” díjra felterjesztettek. Ezúton is szeretném megköszönni azt a rengeteg támogatást és szavazatot, amit utasainktól kaptunk, kapott! Aki ismeri Ildit, tudja, hogy magasak az elvárásai önmagával szemben, ezért mindig igyekszik maximumot nyújtani. Azt a műhelytitkot talán elárulhatom, hogy idén olyan szintet ért el, amit még a Proko történetében egyetlen idegenvezető sem: Több mint 600 utas véleménynyilvánító lapjából kivétel nélkül mindenkitől maximális (5-ös) osztályzatot kapott munkájára. Ez önmagáért beszél, így szerintem elfogulatlanul is állíthatom: érdemes a címre.
Aki szeretné Ildit támogatni a cím elnyerésében, annak nincs más dolga, mint 1 e-mailt küldeni erre a címre: evidegenvezetoje2016@gmail.com A tárgyba azt írni: „Prónay Ildikó”, a levél szövegében pedig az illető saját nevével, titulusával („utas”), és egy pár szavas indoklással, hogy miért tartja érdemesnek Ildikót. Figyelem, a szavazás november 30-án zár, így addig lehet szavazni!