Hírlevél feliratkozás
Értesüljön akcióinkról első kézből, iratkozzon fel hirlevelünkre!
Blog
Létszám
2011.03.23.
Az előző bejegyzésem után 3 megjegyzés, részben kérdés érkezett hozzám. Érdekes a téma, mely mindhárom bejegyzésre vonatkozik. A téma az utak indíthatósága.
Előzetesen annyit, hogy elég szépen alakulnak az utak. Egy dolgot megígérhetek itt a blog olvasóknak. Ha valaki ezen a fórumon megkérdezi, hogy az Ő útja hogy áll, akkor arra mindig válaszolok. Hozzá kell tennem, hogy a dolgozóimnak is azt adtam ki, hogy ha valaki kérdezi, mindenkinek meg kell mondani, hogy az ő által befizetett úton jelenleg mennyien vannak. Előzetesen annyit, hogy jelen állás szerint 30 fő esetén már biztos elindítjuk az utat. Az alatti létszám esetén több szempontot figyelembe véve döntök (döntünk). Ez a buszos utakra vonatkozik. Repülősöknél 15 -25 fő közötti az induló min. létszám.
A konkrét kérdésekre válaszolva: Mai napig a D--K Ázsiára (mely novemberben indul) 6 fő jelentkezett. A Nagy Svájc júniusra: 26 fő. A Szlovénia május: 22 fő. A júniusi Nagy Svájc 95 % hogy indul. Vietnám még messze van, hogy nyilatkozzak, de ha most ennyien vannak az jó jel. A májusi indításokkal más a helyzet. Ép ma egyeztettem Klári kolléganőmmel, ez alapján: biztos indul a májusi Erdély, Reneszánsz Italia, Hollandia (nincs rá hely), Barangolás Tirolban, Barokk paloták, Prága (nincs rá hely), Kalandozás Lengyelországban, Csillámló tenger utunk. Egyedül a Szlovénia kérdéses még. Az összes többi májusi út indulni fog. A Szlovéniáról most nem szeretnék nyilatkozni. Május 26 nagyon messze van, és ha jönne 8 fő még, akkor biztos, hogy indítjuk. A Prága éa a Hollandia van csupán tele, a többi májusi út mindegyikére van még hely és a Szlovénia kivételével indul is. EMőke, ez nem azt jelenti, hogy a szlovén nem indul, hanem azt, hogy az még nem biztos!!
Én az utakat (buszos) 38 főre kalkulálom. Mit jelent ez? Ennyi főre osztom szét a közös költségeket: busz ktsg, gk, id. vez szállása, napidíja... Természetesen az ember kalkulál rá hasznot is (különben miből fizetném a katalógust, dolgozókat, irodát...) Ez azt jelenti, hogy ha 30 fő jelentkezik, akkor a 38 fő esetén kalkulált haszon elfelejtve, talán - talán nullára kijön az út. Magyarul kb. 30 főnél van az, hogy az iroda nem keres rajta 1 forintot sem, de nem fizet azért, hogy elindítja, elutaztatja az utasokat. Ez minden útnál változik, de kb 30 főnél vagyunk nullában. Függ a busz ktsg-től, az út időtartamától... A Tolna Tourist például azért ment csődbe, mert sok utat indított el kalkulált létszám alatt, magyarul többet kellett kifizetnie (busz, szállás...), mint amennyi befizetésre került. Ez 1-2 útnál elmegy (főként ha ez nem nagy összeg), de tartósan így dolgozni, az idővel az iroda csődjéhez vezet. Erről egyébként már írtam egy blogot régebben. Ha valaki gondolja visszakeresheti, ott bővebben kifejtettem ezt a dolgot. Nos egyelőre ennyit tudok mondani. Örülnék, és megköszönném,ha jelentkezésekkel tovább javítanák az utak létszámstatisztikáját.
Fontosnak tartjuk az adatok védelmét
A böngészési élmény fokozása, a személyre szabott hirdetések vagy tartalmak megjelenítése, valamint a forgalom elemzése érdekében sütiket (cookie) használunk. A "Mindet elfogadom" gombra kattintva hozzájárulhat a sütik használatához. Adatkezelési tájékoztató