Olcsó útnak híg a leve

2017.06.26.

Szélesedik a világ

Egyre nehezebb az utasok helyzete. Már a „Hova utazzunk” kérdés is számtalan lehetőséget vet fel, hiszen a világ rengeteg utazási célpontjából egyre öröbb elérhető. Régen egy afrikai szafarin való részvétel pont olyan távolinak tűnt, mintha ma valaki a Holdra szeretne utazni. Széchenyi Zsigmond könyvét olvasva Édesapám is arról álmodozott, hogy részt vegyen egy afrikai szafarin. Bár ő is idegenforgalomban dolgozott, erre nem volt lehetősége.

"Olcsóság" vs. minőség

Az első „nehézségen” túljutva felmerül a kérdés: ha már megvan az úti cél, melyik ajánlatot válasszuk? Gyakran fordulnak hozzám olyan kéréssel, hogy ajánljak valami jó és olcsó utazást. Ilyenkor mindig visszakérdek, hogy pontosan mit is jelent az, hogy olcsó? Ugyanis van, akinek a 100.000Ft is sok, de olyan is, akinek a 300.000Ft kevés. A Proko Travel nem az olcsó irodák közé tartozik (most százával jöhet vissza a helyeslő hozzászólás, de nem szükséges, tudom :) ). Én, ha elmegyek nyaralni, vagy éppen étteremben étkezek, akkor a minőségért hajlandó vagyok többet fizetni. Nem azért megyek étterembe, hogy olcsón, de rágós húst kapjak kis adagban! A nyaralást tekintve pedig elfogadhatatlannak tartom, hogy ha valaki hazajön csak azt tudja mondani, hogy „hát, nem volt rossz”. Nagyon sokan egész évben azért spórolnak, hogy szabadságuk alatt egy nyugodt pihenésen, körutazáson vegyenek részt! Úgy gondolom, hogy ha valaki rászánja utazására a pénzt, akkor minőséget szeretne érte kapni. Nem jelentem ki, hogy ha valami olcsó, akkor az rossz. Viszont a korrekt üzletmenetek során vállalkozások akkor kérnek többet egy termékért, például utazásért, ha ezzel magasabb minőséget is adnak. Minden gazdasági szegmensben komoly versenyhelyzet van. Ahogy minket is figyelnek a versenytársak (és talán ezeket a sorokat is olvassák), mi is figyeljük a konkurenciát. Látjuk, hogy többen olcsóbbak nálunk, de mi legtöbbször inkább a magasabb színvonalú szállást, jobb buszt és a színvonalasabb idegenvezetést helyezzük előtérbe az olcsósággal szemben. Nem véletlen, hogy évek óta növekszik törzsutasaink száma! Sőt, egyre többen vannak olyanok, akik kipróbáltak egy másik, olcsóbb utazási irodát és rájöttek, hogy ez nem az ő igényüknek megfelelő színvonal, így visszajöttek hozzánk.

Ha engem kérdeznek, megéri minőség szerint dönteni, és nem az ár alapján! Barátaimnak ezt csak úgy szoktam mondani, hogy az étlapnak ne a jobb oldalát figyeljük először!

Egy személyes megjegyzést fűznék ehhez: amikor néhai édesanyámmal elmentünk közösen ebédelni, rendszeresen „felbosszantott” azzal, hogy Ő valami kicsit és olcsót akart választani. Erre mindig csak azt mondtam, hogy „mama, akkor rendelünk neked egy káposztasalátát”. Természetesen ezt csak viccből tettem, de gondolom sokan emlékeznek arra az időszakra, amikor az emberek az étteremben tényleg úgy választottak, hogy az a lehető legolcsóbb legyen. Sajnos azt nem ígérhetem, hogy az áraink csökkenni fognak az elkövetkezendő időszakban, de azt elhihetik nekem, hogy a minőségi szolgáltatás biztosítása a fő irányelvünk és ez a jövőben is így marad.

Vissza