Panaszlevél
2010.09.21.
Nem csak a jóról kell írnia az embernek – szerintem -, hanem a problémákról is, ha őszinte, hiteles képet akar adni magáról és cégéről. Megosztom Önökkel egy mostani dilemmámat. A barokk paloták szeptemberi útjánál történtekről számolok be. Első nap után éjszaka egy utasunk nagyon komolyan rosszul lett. Korházba kellett szállítani. (CT és egyéb vizsgálatokat is végeztek rajta később). Mivel egyedül utazott és olyan rossz állapotban volt + nyelvismerete is csak a magyarra terjedt ki, ezért érthető, hogy az idegenvezető el ment vele a korházba. Nos, ez azt eredményezte, hogy csúszott a program, azonkívül az első programot – késve indítva -, id. vez nélkül csinálta meg a csapat (Berchtesgarden - Sasfészek). A program után visszamentek az id. vez-ért Salzburgba és így folytatták a programot. (Az id. vez addig a korházban lerendezte az utassal kapcsolatos dolgokat, beszélt a biztosítóval, átadta a korháznak a beteget.) Szó mi szó, minimum 2- 2,5 órát veszítettek emiatt. Ebből következően a nap végére tervezett Trazberg kastély fél 5-ös utolsó csoportindítását már nem érték el. Az id.vez cserébe betett egy innsbrucki városnézést. A többi nap pedig már olyan zsúfolt volt, hogy nem fért bele ez a + 2 óra kastélyprogram + az odautazás.
A múlt héten kaptam panaszlevelet, hogy kérnek visszatérítést, mert nem tudtuk teljesíteni a katalógusban leírt teljes programot. Ez igaz, de nem a mi hibánkból következően. Az egészben még az a pikantéria, hogy pl. írt az a csapat szervezője, amelyhez tartozott ez a hölgy is. Ez az a szituáció, amikor mindenkinek, de senkinek nincs igaza. Mit kellett volna csinálni az id. vez-nek. Hívni mentőt és átadni a súlyos állapotban lévő, nyelvet nem beszélő hölgyet? Akkor meg tudják csinálni a programot, de ha emiatt a kezelés csúszik, vagy nem lesz tökéletes, a kommunikációs problémák miatt, akkor azért támadhatnak bennünket. Abban igaza van a hölgynek, hogy nem tudtuk megcsinálni a programot, de ezt hívják vis majornak. Még nem válaszoltam meg a levelet. Holnap beszélek az id. vezzel és utána még konkrétabb információim lesznek.
További „szépsége” a dolognak, hogy az a hölgy aki korházba került és mentő hozta haza, azóta szintén írt levelet, hogy kéri vissza a pénzét mivel nem tudta leutazni az utat. Hogy ez nem a mi hibánkból következett be, és hogy mi már előtte rég kifizettük a szolgáltatásokat és egy centet sem kapunk vissza a szállodáktól, az vajmi kevéssé érdekli a hölgyet.
Szóval nem egyszerű a mi szakmánk sem.