Nyitólap  /  Blog  /  Itthon történt  /  Reklám

Reklám

2012.04.12.

Szerintem érdekes témát vetek fel. Ez a téma a reklám. Azt szokták mondani, hogy nincs olyan ismert márka vagy cég amelyet tovább nem lehetne javítani reklámmal. Szintén ismert mondás: a reklámra költött pénz min. 50%-a kidobott pénz, csak nem tudni hogy melyik 50 %.
Mindig komoly dilemma, hogy hol és mennyiért reklámozzunk. Tavaly és tavaly előtt ment hirdetésünk a helyi rádióban. Ezt megspékeltük egy olyan dologgal, hogy volt egy kb. 2 perces információs blokkunk, melyben minden nap egy-egy világörökséget mutattunk be. Az ismertető végén egy rövid mondat volt, melyben arra utaltak, hogy mi készítettük ezt az anyagot.
Idén nem akartam hirdetni a helyi médiában, hanem mást szerettem volna. Azaz mást szeretnék csinálni. Még nincs végleges döntés. Több elképzelés van.
1. Hirdetni valamelyik országos lapban. Leginkább a Blikk neve merült fel.
2. Hirdetni valamelyik országos rádióban, vagy olyan rádióban, mely Budapesten fogható, ugyanis az a meglátásom, hogy aránytalanul kevés a budapesti utasunk. Itt elsődlegesen a Juventus rádió neve merült fel. Ennek viszonylag nagy a hallgatottsága, de mégsem olyan drága, mint a legismertebb 2 kereskedelmi rádió. Ezzel az a bajom, hogy nehéz lemérni a hatékonyságát. Ez inkább névfuttató reklám lehet. Csak úgy jelzésképen egy ár. 35 x 20 mp hirdetés a Juventusban kb. 350.000,- Ft. Ez állítólag olcsó ár. Kérdés az mihez viszonyítsam...
3. On line hirdetés.
3/a : valamelyik cég oldalán hirdetni. - Holnap jön hozzám a delmagyar.hu szerkesztője egy ajánlattal. Biztos megkérdezem a szegedma.hu ajánlatát is. Ez a 2 a helyi média online-os újságja. Egyik inkább bal oldali - ismertebb régebbi, a másik jobb oldali most felfutóban lévő.
3/b : google hirdetésre költeni. Ez a kereső portálokhoz tesz előbbi elérhetőségi lehetőséget. Ez a legmodernebb rendszer. Itt felkerül a hirdetésünk az általunk az általunk meghatározott oldal elejére és ha oda kattint valaki a hirdetésünkre, akkor megjelenik a honlapunk és akkor azért. mi fizetünk alkalmanként 25 - 50 Ft-ot (mármint kattintásonként). Ennek is van előnye, mert ha valaki rád kattint, akkor valószínűleg érdeklődik az ajánlatunk iránt.

Ez a 3 legjelentősebb. Mert van még a TV - arany árban -, van a műsor támogatás rádió vagy TV. Szintén irreális árban, akkor vannak még az utcai óriás plakátok (kb. 150- 200.000,- Ft/ hónap).
Nincs az az összeg amit nem lehetne hirdetésre elkölteni, de kérdés hol és mennyit?
Mindettől függetlenül szerintem a legjobb hirdetés a szájpropaganda. Ez azt jelenti, hogy ha valaki a barátjának, rokonának elmondja: figyelj ezzel a céggel utazz mert ez maximálisan megcsinálja azt amit ígér. Ennél jobb hirdetés nincs. Ahogy szokták mondani: a legjobb befektetés az elégedett utas. Kérem szálljanak be ebbe a hirdetésbe. Ha ismerősük körutat keres, ajánlják irodánkat. Előre is köszönöm..

Vissza