Nyitólap  /  Blog  /  Itthon történt  /  Study tour

Study tour

2012.04.27.

 
Megígértem, hogy most az utazási irodai study tour-okról írok.
 
Sok mende-monda kering ezekről. Sokan azért akarnak idegenvezetők lenni, hogy sokat utazhassanak és világot lássanak. Erről már írtam egy régebbi blogban, ha valakit érdekel a téma, akkor ezt visszanézheti.
 
Aki nem lesz idegenvezető, hanem utazási irodához megy el  dolgozni az is bízik benne, hogy fog tudni ingyen utazni.  Részben ez így is van. Miért részben nos erről is írok most.
 
Kezdjük az elején. Ha valaki bejön egy utazási irodába evidensnek veszi, hogy a pult mögött ülő kollega(nő) minden destinációt (területet) ismer, sőt esetenként azt is, hogy minden szállodát ismer. Standard kérdés: Melyik szálloda a jobb? Ekkor a kollegák (bármely utazási irodában) vagy elmondják, hogy még nem volt itt, nem látták a szállodát, vagy ügyesen megkerüli a választ pl.” Az a vélemény a szállodáról, hogy... „.
 
Ezért van az, hogy a touroperátorok (túraszervezők) esetenként szerveznek study tour-okat arra a területre, ahova utaztatnak. Ezt olvasva jön a vélemény - Önök részéről -, de jó nekik. Korán mondanak véleményt. Várják meg a beszámoló végét utána döntsenek.  Visszatérve a témához, mondjuk a Best Reisen katalógusában van egyiptomi és törökországi ajánlat. Erre, hogy megismertesse a szolgáltatásokat szervez study tour (pl. mindkettőre kaptunk már idén meghívást ).
 
Ekkor a részvevőnek –általában – a reptéri illetéket és ha van akkor a vízumot kell fizetnie. Egy két éve még az illetéket is átvállalta a meghívó fél, de manapság azt már kifizettetik a résztvevővel. Kint állják a szállást, ellátást (általában reggeli, ebéd, vacsora) és közben viszik a csoport tagjait az országon belül. Eddig nagyon jól hangzik a dolog, de innen jön a bibi, hogy mit csinálnak az egy hét alatt? Mivel semelyik utazási vállalkozás nem jótékonysági intézmény, saját érdekei miatt is viszi ki a partnereket. Ez azt jelenti, hogy minden nap program, mely általában 8 – 12 szálloda/nap megtekintését jelent.  Minden szállodában fél – egy órát tölt a csoport. Megmutatják a szobákat, parkot, szolgáltatásokat stb.  A szálloda érdeke, hogy minden jót bemutasson a saját hoteljéről.  Jellemző, hogy legfelső emelet tengerre néző sarokszoba vagy a legnagyobb szoba és természetesen a luxus apartmanok kerül bemutatásra. Ebben az a hiba, hogy ilyet a legritkábban kap magyar vendég. A rutinos szállodajárók – study tourosok -, ilyenkor általában leválnak a csoporttól és megnézik, hogy a takarítónő melyik szobát takarítja és így korrektebb képet lát a szállodáról. Egy hét alatt a 40-60 szálloda megtekintése simán benne van a kalapban. Egy idő után teljesen összefolyik az emberben. Ezért jó jegyzetelni. Nálunk előírás, hogy ha valaki elmegy egy ilyenre, akkor utána szállodánként beszámolót kell írni, melyet minden munkatársnak el kell küldenie. A beszámoló fő feladata: mennyiben más a valóság, mint ami a prospektusban látható és olvasható.  Ilyenkor 1-2 fakultatív programra el szokták vinni a csoportot, de szálloda látogatás a fő feladat. Egy ilyen túrán max. 2-3 óra marad napozásra, pihenésre. A fennmaradó időben végig mozgatják ide-oda a csoportot. Magyarul ez tényleg munka nem nyaralás. Mondok egy példát. Én egy alkalommal voltam eddig Egyiptomban. Sem a Piramisokat, se egyéb látványosságot nem láttam, hiába mondtam, hogy a félnapos szabadidő alatt befizetek egy túrára. Nem engedélyezték. Ellenben láttam vagy 40 szállodát, melyből egyre emlékszem.
 
Más a PROKO-s study. Nálunk minden dolgozónak van egy olyan lehetősége, hogy éves szinten, egy úton, melynek összege nem lehet több 100.000,- Ft-nál ingyen részt vehet. A feltétel, hogy az úton van szabad hely, magyarul fizető utas elől nem lehet elvenni a helyet. Partnerirodás meghívás éves szinten 8 -10 fő szokott lenni. Ez nekik olyan szempontból  jobb mint pl. egy Best Reisen study, hogy ilyenkor ingyen felül a buszra, mintha utas lenne és úgy megy végig az úton. Nincs szállodanézés, csak az amelyikben az út során lakik. Ilyen meghívást olyan irodák szoktak kapni, akik éves szinten min. 30-40 utast küldenek és nem kaptak az elmúlt évben meghívást.
 
Szóval ilyen egy utazási irodai study tour. Érdekel a véleményük a témáról?

Vissza