Hírlevél feliratkozás
Értesüljön akcióinkról első kézből, iratkozzon fel hirlevelünkre!
Blog
Utazási iroda hatásköre
2013.07.14.
Egy érdekes témát, problémát vetek most fel, ami az utóbbi időben többször is ilyen-olyan formában, de előjött. Ez pedig az utazási iroda felelőssége és hatásköre.
Jelenleg 7 csoportunk van úton és már jó néhány hazaérkezett. Minden út után én sk. számoltatom be az idegenvezetőimet az úttal kapcsolatban, elolvasom az összes véleménynyilvánító lapot és megbeszéljük az azokban leírt véleményeket, megállapításokat. Szerencsére nagyon-nagyon sok a pozitív vélemény, különösen az idegenvezetőket illetően. Elmarasztalás alig van, de az egyik ezzel kapcsolatos problémáról szeretnék most írni.
Több véleménynyilvánító lapon olvastam, hogy volt aki a vacsora vagy a reggeli mennyiségét vagy a minőségét kifogásolta. Nem akarok ezekkel a véleményekkel vitatkozni, mert bármit mondok is annak az utasnak (utasoknak) a véleménye attól megmarad. Csupán arra akarok kitérni, hogy meddig tart a mi kompetenciánk, hatáskörünk.
Nagyon összetett a mi szakmánk. Természetes, hogy össze kell állítanunk egy érdekes, jó programot. Ehhez meg kell találnunk az ár – érték arányt figyelembe véve legjobb szállásokat és ehhez szükséges egy kiváló idegenvezető és nem utolsó sorban egy kényelmes, jól működő ügyes, udvarias sofőrök által vezetett autóbusz. Ha mindezt végig gondolják, Önök is megállapíthatják, hogy egy sikeres úthoz nagyon sok mindennek kell jól összejönnie.
Több dolog szerencse kérdése (pl. időjárás) és jó néhány tőlünk független. Vegyük a vacsorákat. Több alkalommal olvastam a vélemények között, hogy lassan és esetenként udvariatlanul végezték a pincérek a munkájukat. Mit tudok ez ellen tenni? Esetek 70 %-ban külföldi (pl. olasz) partnerirodán keresztül kötjük le a szállást. Tudom jelezni a partner felé a problémát, ha ő esetleg ezt továbbítja is a szállodának, nagyon kevés az esély, hogy miattunk elküldik vagy „kiosztják” a pincért.
Ugyanide tartozó probléma a lassú kiszolgálás. Olaszországban a vacsora egy társadalmi esemény, nem csak étkezés. Ott egy vacsora alatt megbeszélik a nap dolgait és elcsevegnek. Náluk ez 1,5 -2 óra. A pincérek és a szakácsok ehhez vannak hozzászokva és miattunk, még ha kérjük, akkor sem fognak megváltozni. Sok honfitársunk ekkor már fáradt és szeretne hamar lefeküdni – amit én meg is értek -, de attól ők nem fognak gyorsabban dolgozni. Ide tartozik az étel íze és az adag nagysága is. Higgyék el, akár hogy is szeretnénk, ebbe nem tudunk beleszólni. Annyit tehetünk, hogy másik szállodát választunk. De ha ott is udvariatlan az egyik pincér, akkor menjünk tovább? Ha a következőben ízetlen a leves menjünk tovább? Kérdem meddig?
Ezzel a kis eszmefuttatásommal csak arra akartam utalni, hogy ne kérjenek olyat számon tőlünk, amit maguktól sem kérnének. Ha itthon kirándulnak és beülnek valahova ebédelni biztos, hogy udvarias lesz a pincér? Biztos, hogy az én ízlésemnek megfelelő lesz a leves? És még folytathatnám.
Nekünk mindig az a célunk, hogy korrekt árért a lehető legjobb szolgáltatást adjuk Önöknek. Elismerem ez nem mindig sikerül, de kérünk egy kis toleranciát, megértést, mert higgyék el mi a legjobbat akarjuk nyújtani Önöknek.
Fontosnak tartjuk az adatok védelmét
A böngészési élmény fokozása, a személyre szabott hirdetések vagy tartalmak megjelenítése, valamint a forgalom elemzése érdekében sütiket (cookie) használunk. A "Mindet elfogadom" gombra kattintva hozzájárulhat a sütik használatához. Adatkezelési tájékoztató