Hajózás első napjai
2015.02.14.
Milyen volt a hajókirándulásunk? Két fajta útból lehetett választani: Mindkettő érintette Abu Dhabit és Dubait, de az egyik Omán a másik Bahrein felé ment. Én a bahreini változatot választottam.
El is indult a Costa hajó szépen időben Bahrein felé. Hajókáztunk már vagy 6 órája, amikor egyszer csak megállt a szerkentyű a nyílt tengeren. Ekkor éppen az edzőteremben futópadoztam. Nagyon érdekes, mert a futópadról látható a tenger. Pont egy ablak elé tették. Először azt gondoltam, hogy mivel én mozgásban vagyok azért tűnik úgy, hogy áll a hajó, de 10 perc múlva a kapitány közölte, hogy kisebb műszaki problémánk van (az elmúlt idők hajókatasztrófái után erre a mondatra sikerült mindenkit maximálisan „megnyugtatni”), de dolgoznak rajta a szerelők és rövidesen indulunk. No, ha addig futópadoztam volna, amíg javították, akkor most a bostoni maratonra készülnék, ugyanis kb. 4 órát ringatóztunk. Ez után végre elindultunk irány Bahrein (legalább is azt hittük).
Éjszaka a tengeren hatalmas vihart érkezett. Dobálta a hajót, dörgött villámlott szóval nem volt túl megnyugtató, pláne az előzmények után. Én még valahogy elvoltam, de feleségem elég rosszul viselte (nem volt ezzel egyedül a hajón). Hajnalban arra ébredünk, hogy kikötött a hajó. Csodálkoztunk, mert normál esetben is 8 körül kellett volna Bahreinbe érkeznünk, de hogy állt a hajó és vihar is volt, ez tuti, hogy csökkentette a haladási sebességet. Nos kiderült, hogy nem Bahreinbe, hanem Abu Dhabiban kötöttünk ki.
Kaptuk az értesítést, hogy holnap du. 4-ig itt maradunk. Ez is érdekes volt, mert csak egy nap volt tervezve Abu Dhabira. Érdeklődtem a miért és a hogyan tovább iránt. Senki semmit nem tudott. Nem kicsit érthetetlen és furcsa. No mindegy, kimentünk megtekinteni a várost, mely az Egyesült Arab Emírségek fővárosa. Voltam már Abu Dhabiban kb. 4 éve, de azóta sokat fejlődött. Amikor ott voltam, akkor épült a Fehér Mecset. No ez valami Pazar. Volt aki azt mondta, hogy szerinte szebb, mint a Taj Mahal. Ebben nem mernék így állást foglalni (nekem a Taj Mahal életem egyik nagy élménye – Indiában szinte az egyetlen – volt.) Ez még díszesebb és pazarabb, de ez a XX. sz. végén a Taj Mahal pedig kb. 500 évvel korábban épült. Egy tény, csodálatos a Fehér Mecset.
A város sokat fejlődött, de hazudnék, ha azt mondanám, hogy felejthetetlen. Érdekes a Ferrari Park, mely hatalmas hullámvasúttal (ciklonnal) rendelkezik (az előző esti hullámzás után érthető, hogy Ildi (feleségem) nem vágyott arra, hogy próbáljuk ki.) Van hatalmas csúszdapark is.
Különleges volt a Forma 1 versenypálya, néhány toronyház és az Emír Palace szálloda. Ez egy nagyon elegáns 5 csillagos (bár ők többnek mondják) szálloda. Egész napot a városban töltöttük.
A hajón lehet jelentkezni különböző városnéző és kiránduló programokra. Iszonyatos áron. Amit mi megnéztünk – önállóan – azt fejenként 140 € -ért hirdették. Ehelyett a hajó mellet fogtunk egy taxit, megalkudtam a sofőrrel, hogy 6 órát fuvaroz velünk és ez összesen lesz 130 €. Ezt lehetett volna tovább faragni, ha szakaszosan különböző taxikkal mentünk volna, de így egyszerűbb volt.
Fehér Mecset belseje Swarovski kristálycsillárral |
Összeírtam, hogy mit akarunk megnézni, ő odavitt, megvárt amíg megnéztük, majd mentünk tovább. Útközben ő is javasolt még látványosságokat. Összességében elmondható, ez a módszer jobb azoknak, akik nem félnek egyedül barangolni új helyeken, mint a hajón szervezett programok.
Következő nap maradtunk a hajón, pihentünk, olvastunk és egy kicsit konditermeztünk. A továbbiakról következő blogomban.