Hajózás első napjai

2015.02.14.

Milyen volt a hajókirándulásunk? Két fajta útból lehetett választani: Mindkettő érintette Abu Dhabit és Dubait, de az egyik Omán a másik Bahrein felé ment. Én a bahreini változatot választottam.
El is indult a Costa hajó szépen időben Bahrein felé. Hajókáztunk már vagy 6 órája, amikor egyszer csak megállt a szerkentyű a nyílt tengeren. Ekkor éppen az edzőteremben futópadoztam. Nagyon érdekes, mert a futópadról látható a tenger. Pont egy ablak elé tették. Először azt gondoltam, hogy mivel én mozgásban vagyok azért tűnik úgy, hogy áll a hajó, de 10 perc múlva a kapitány közölte, hogy kisebb műszaki problémánk van (az elmúlt idők hajókatasztrófái után erre a mondatra sikerült mindenkit maximálisan „megnyugtatni”), de dolgoznak rajta a szerelők és rövidesen indulunk. No, ha addig futópadoztam volna, amíg javították, akkor most a bostoni maratonra készülnék, ugyanis kb. 4 órát ringatóztunk. Ez után végre elindultunk irány Bahrein (legalább is azt hittük).
 
Abu Dhabi toronyházai
Éjszaka a tengeren hatalmas vihart érkezett. Dobálta a hajót, dörgött villámlott szóval nem volt túl megnyugtató, pláne az előzmények után. Én még valahogy elvoltam, de feleségem elég rosszul viselte (nem volt ezzel egyedül a hajón). Hajnalban arra ébredünk, hogy kikötött a hajó. Csodálkoztunk, mert normál esetben is 8 körül kellett volna Bahreinbe érkeznünk, de hogy állt a hajó és vihar is volt, ez tuti, hogy csökkentette a haladási sebességet. Nos kiderült, hogy nem Bahreinbe, hanem Abu Dhabiban kötöttünk ki.
 
Abu Dhabi belvárosa
Kaptuk az értesítést, hogy holnap du. 4-ig itt maradunk. Ez is érdekes volt, mert csak egy nap volt tervezve Abu Dhabira. Érdeklődtem a miért és a hogyan tovább iránt. Senki semmit nem tudott. Nem kicsit érthetetlen és furcsa. No mindegy, kimentünk megtekinteni a várost, mely az Egyesült Arab Emírségek fővárosa. Voltam már Abu Dhabiban kb. 4 éve, de azóta sokat fejlődött. Amikor ott voltam, akkor épült a Fehér Mecset. No ez valami Pazar. Volt  aki azt mondta, hogy szerinte szebb, mint a Taj Mahal. Ebben nem mernék így állást foglalni (nekem a Taj Mahal életem egyik nagy élménye – Indiában szinte az egyetlen – volt.) Ez még díszesebb és pazarabb, de ez a XX. sz. végén a Taj Mahal pedig kb. 500 évvel korábban épült. Egy tény, csodálatos a Fehér Mecset.
 
Fehér Mecset
A város sokat fejlődött, de hazudnék, ha azt mondanám, hogy felejthetetlen. Érdekes a Ferrari Park, mely hatalmas hullámvasúttal (ciklonnal) rendelkezik (az előző esti hullámzás után érthető, hogy Ildi (feleségem) nem vágyott arra, hogy próbáljuk ki.) Van hatalmas csúszdapark is.
 
Ferrari parki csúszdapark 
Különleges volt a Forma 1 versenypálya, néhány toronyház és az Emír Palace szálloda. Ez egy nagyon elegáns 5 csillagos (bár ők többnek mondják) szálloda. Egész napot a városban töltöttük.
 
Forma 1 pálya épp egy autó tréningezik
A hajón lehet jelentkezni különböző városnéző és kiránduló programokra. Iszonyatos áron. Amit mi megnéztünk – önállóan – azt fejenként 140 € -ért hirdették. Ehelyett a hajó mellet fogtunk egy taxit, megalkudtam a sofőrrel, hogy 6 órát fuvaroz velünk és ez összesen lesz 130 €. Ezt lehetett volna tovább faragni, ha szakaszosan különböző taxikkal mentünk volna, de így egyszerűbb volt.
 
Fehér Mecset belseje Swarovski kristálycsillárral

Összeírtam, hogy mit akarunk megnézni, ő odavitt, megvárt amíg megnéztük, majd mentünk tovább. Útközben ő is javasolt még látványosságokat. Összességében elmondható, ez a módszer jobb azoknak, akik nem félnek egyedül barangolni új helyeken, mint a hajón szervezett programok.
 
Emir Palace belseje
Következő nap maradtunk a hajón, pihentünk, olvastunk és egy kicsit konditermeztünk. A továbbiakról következő blogomban.

Vissza