Lisszabon és Madeira összegzés

2013.10.05.

Az utolsó napon reggeli után Funchalban felszálltunk a repülőre és elmentünk a fővárosba, Lisszabonba.
Megérkezésünkkor itt is várt már bennünket a helyi idegenvezető és egy szép busz.
A város nyugati részénél a Belém negyedben kezdtük a városnézésünket. A negyed egyik fő attrakciója a Jeromos kolostor. Kicsit peches volt a csoport, mert szerencsére be tudtunk menni a templomba, de egy része le volt zárva, koncertre készültek. Így is azért a lényeget meg tudtam mutatni, ami kimaradt az pl. Vasco de Gama sírhelye volt.

Jeromos kolostor D-i kapuja

Ezt követően mondom a helyi kísérőnknek, hogy most bemegyünk a kerengőbe. A válasza, jaj az nincs a programban és egyébként is 7 € a belépő. A vége az lett, hogy természetesen bementünk és talán 2 fő nem jött be az egész csoportból. Én tudtam – voltam már párszor Lisszabonban -, hogy mit veszített volna a csoport, ha ezt kihagyja.

Na ez a látvány maradt volna ki...

Folytatva a nézelődésünket: Belém torony, Felfedezők emlékműve… Na ekkorra már teljesen jóban lettünk a helyi idegenvezetővel. Én nem kértem, hogy beszéljen, de azt elvártam, hogy én mondjam meg, hogy merre megyünk, hol állunk meg és ott mennyi időt töltünk.
Délután a belvárosban sétáltunk, majd kimentünk a ’98-as Expo területén lévő Aqváriumhoz.

Libegő az Expo területén és a Vasco de Gama híd

A napot egy fergeteges büfévacsora zárta, kb. 6 fajta hússal, salátával, borral... Este fél 10-re értünk a reptérre, gépünkkel éjfélkor indultunk haza. A repülőút 3,5 óra volt. Nem voltunk túl frissek, de hazaérve aludtam egy jót és már ki is pihentem az utazást.
Zárásként néhány szó a programról és Madeiráról.

Észak- Madeira tájkép

Nem azért mert mi állítottuk össze, de egyik nap kirándulás, másik nap nyaralás ez pozitív fogadtatásra talált az utasaink között. A sziget növényvilága mindenki tetszését elnyerte. Mind a két kirándulás tartalmas és élvezetes. Ár – értékarányú, mindenki pozitívan nyilatkozott róluk.

Azulejok a piac bejáratánál

A szállodánk ­­­***-os volt. Ezt elképzelhető, hogy ****-osra cseréljük. Nem volt semmi baj a szállodával, sőt még hűtő is volt a szobákban, de az utazóközönséget elnézve – valószínűleg – egy magasabb kategóriát is hajlandóak lennének kifizetni még jobb szolgáltatásokért. Megnézem, hogy ha emeljük a szállás kategóriát mennyi plusz költséget jelentene.

Papagájvirág a sziget egyik jellegzetes növénye

Jó ez a lisszaboni kombináció. A késői érkezés és az éjszakai hazautazás nem túl optimális, de sajnos alkalmazkodnunk kell a menetrendhez. Az pedig ilyen. Belegondolva, ha pl. reggel 6-kor indulna a gép, az csak rosszabb lenne, mert 4-kor már a reptéren kéne lenni, ez azt jelenti, hogy kb. 3-kor ébresztő és fizetnénk egy plusz szállodai éjszakát kb. 4 órás alvásért. Nem biztos, hogy megérné, és nem valószínű, hogy pihentebben érnénk haza.

Látkép a sziget nyugati részénél

Amire azonban jobban fel kell hívni az utasok figyelmét, hogy ha nagyon hullámzik az óceán, akkor veszélyes az úszás benne (esetenként nem is engedélyezett). A szállodák természetesen rendelkeznek medencével és napozóágyakkal.