Svájc 2.
2012.09.12.
Elég zsúfoltak voltak a napok és ezért csak most Innsbruckban van időm összefoglalni a svájci napokat. A 3. napot (ez volt a 2. svájci nap), a Pilatus megtekintéséve kezdtük. Reggel felkeltem és csak azt láttam, hogy párás, kicsit felhős az idő. Odaértünk a Pilátushoz (ez egy közel 2000 m magas hegy Luzern mellett) és azt látom, hogy felhőben az egész hegy. Megijedtem. Felmenni több mint 50 CHF-ért és semmit nem látni; az problémás. A pénztáros megnyugtatott fenn csodás idő van. Kicsit kételkedtem. A libegővel, ahogy mentünk fel még félútig sem jutottunk el, és már föléje mentünk a felhőknek. Innentől mesés látvány tárult elénk.
1 órát voltunk fenn és fogaskerekűvel jöttünk le. Mindenki nagyon élvezte. Következett Luzern városnézés. Simán lement. Ezt követte egy ebéd a helyi Coop önkiszolgáló éttermében. Na ez kicsit "gáz" volt. Elsősorban azért mert volt utas aki nem tudta elfogadni, hogy még egy önkiszolgáló étteremben is kell várni, ha valaki frissen sültet kér. No nem részletezem, ez volt az út mélypontja. El is húzódott az ebéd. Lényeg az, hogy realizáltam, hogy a délutáni Furka-hágó program nem fog beleférni a napba.
Egy idegenvezetőnek fel kell mérnie, hogy az adott napi programot milyen időbeosztással lehet megcsinálni. Ha csúszik valamelyik rész, akkor máshonnan kell elcsípni, hogy a napot teljesíteni tudjuk. Ekkor sajnos már az a változat volt, hogy nem volt miből csökkenteni. Villámgyorsan végiggondoltam és egyeztettem a csoportvezetővel, hogy a holnapi Aareschlucht (Aare szurdok) programot csináljuk meg ma és a hágókra holnap megyünk fel.
A vezető korrektül állt a témához. Azt mondta: Te tudod. Ha így jobban megvalósítható a program, legyen úgy. Így is lett. Sőt, másnap sokkal jobb idő lett, még párás sem volt a levegő. Fantasztikus képeket tudtak csinálni 2500 m magasságban és végig az egész hágós kiránduláson. Én is nagyon élveztem. Az idegenvezetőnek is élmény, hogy amit meg szeretne mutatni és ami érdekes, az tisztán jól látszik és élvezik az utasok. Ilyenkor sokkal jobb a hangulat, sokkal jobban irányítható a társaság. Lényeg az, hogy mind a két nap így módosításokkal tökéletesre sikeredett.
Ekkorra már elfogadott a csoport és szépen tudtam szervezni a napokat és nem azzal ment el az energiám, hogy meggyőzzem őket, hogy miért csináljuk ezt így, azt úgy. Rájöttek, hogy az Ő érdekükben csinálok mindent.
Egy érdekes témával foglalkoznék ma még, a következő bejegyzésemben, pedig a hátralévő napokról beszélnék majd.
A téma s svájci síelés. A Ny-Svájcban lévő szállodánk tulajdonosa jelezte, hogy szeretne velem hosszabban beszélni. Amikor időt tudtunk rá keríteni elmondta a kérését. Szeretné, ha közel ennyi csoportot hoznánk neki a téli időszakban is (síelni). Adott egy valóban jó árat (szállás, reggeli, vacsora, síbérlet), csak hozzunk nekik csoportokat, vendégeket. Elkeserítettem. Az az ár amit Ő mondott, svájci viszonylatban valóban szuper árak, de talán nem drágábbak az osztrák áraknál és ezért még + 7 - 900 km-t kell autózni. Magyarul egy 6 napos síelés 10 napig tart. (Egy huzamban nem lehet ezt a kb. 1400 km-t télen lenyomni kocsival). Kell egy alvás oda és vissza, így jön ki a 10 nap. Na erre mondtam én, erre mennyiségben nem tudok utast küldeni. Szép a környék, korrektek a pályák, de még km-t tekintve sem olyan fantasztikus nagy síterep az övék. Szóval nem tudtam biztatni. Megpróbálunk valamit összehozni, de ettől nem lesz rentábilis a téli szezonja. Ez mutatja, hogy náluk sem fenékig tejföl az élet. Nekik is meg kell küzdeniük a mindennapokért.
Még két és fél napi svájci programunkról nem beszéltem. Erről legközelebb.
Pilatus fogaskerekűje és a látvány a hegyről |
1 órát voltunk fenn és fogaskerekűvel jöttünk le. Mindenki nagyon élvezte. Következett Luzern városnézés. Simán lement. Ezt követte egy ebéd a helyi Coop önkiszolgáló éttermében. Na ez kicsit "gáz" volt. Elsősorban azért mert volt utas aki nem tudta elfogadni, hogy még egy önkiszolgáló étteremben is kell várni, ha valaki frissen sültet kér. No nem részletezem, ez volt az út mélypontja. El is húzódott az ebéd. Lényeg az, hogy realizáltam, hogy a délutáni Furka-hágó program nem fog beleférni a napba.
Egy idegenvezetőnek fel kell mérnie, hogy az adott napi programot milyen időbeosztással lehet megcsinálni. Ha csúszik valamelyik rész, akkor máshonnan kell elcsípni, hogy a napot teljesíteni tudjuk. Ekkor sajnos már az a változat volt, hogy nem volt miből csökkenteni. Villámgyorsan végiggondoltam és egyeztettem a csoportvezetővel, hogy a holnapi Aareschlucht (Aare szurdok) programot csináljuk meg ma és a hágókra holnap megyünk fel.
Aareschlucht - szurdok |
A vezető korrektül állt a témához. Azt mondta: Te tudod. Ha így jobban megvalósítható a program, legyen úgy. Így is lett. Sőt, másnap sokkal jobb idő lett, még párás sem volt a levegő. Fantasztikus képeket tudtak csinálni 2500 m magasságban és végig az egész hágós kiránduláson. Én is nagyon élveztem. Az idegenvezetőnek is élmény, hogy amit meg szeretne mutatni és ami érdekes, az tisztán jól látszik és élvezik az utasok. Ilyenkor sokkal jobb a hangulat, sokkal jobban irányítható a társaság. Lényeg az, hogy mind a két nap így módosításokkal tökéletesre sikeredett.
Látkép a Furka-hágóról |
Ekkorra már elfogadott a csoport és szépen tudtam szervezni a napokat és nem azzal ment el az energiám, hogy meggyőzzem őket, hogy miért csináljuk ezt így, azt úgy. Rájöttek, hogy az Ő érdekükben csinálok mindent.
Egy érdekes témával foglalkoznék ma még, a következő bejegyzésemben, pedig a hátralévő napokról beszélnék majd.
A téma s svájci síelés. A Ny-Svájcban lévő szállodánk tulajdonosa jelezte, hogy szeretne velem hosszabban beszélni. Amikor időt tudtunk rá keríteni elmondta a kérését. Szeretné, ha közel ennyi csoportot hoznánk neki a téli időszakban is (síelni). Adott egy valóban jó árat (szállás, reggeli, vacsora, síbérlet), csak hozzunk nekik csoportokat, vendégeket. Elkeserítettem. Az az ár amit Ő mondott, svájci viszonylatban valóban szuper árak, de talán nem drágábbak az osztrák áraknál és ezért még + 7 - 900 km-t kell autózni. Magyarul egy 6 napos síelés 10 napig tart. (Egy huzamban nem lehet ezt a kb. 1400 km-t télen lenyomni kocsival). Kell egy alvás oda és vissza, így jön ki a 10 nap. Na erre mondtam én, erre mennyiségben nem tudok utast küldeni. Szép a környék, korrektek a pályák, de még km-t tekintve sem olyan fantasztikus nagy síterep az övék. Szóval nem tudtam biztatni. Megpróbálunk valamit összehozni, de ettől nem lesz rentábilis a téli szezonja. Ez mutatja, hogy náluk sem fenékig tejföl az élet. Nekik is meg kell küzdeniük a mindennapokért.
Még két és fél napi svájci programunkról nem beszéltem. Erről legközelebb.