Hírlevél feliratkozás
Értesüljön akcióinkról első kézből, iratkozzon fel hirlevelünkre!
Blog
Árak
2011.03.29.
Mielőtt a mai témára rátérnék, már örömmel jelenthetem, hogy a júniusi Nagy Svájc átlépte a 30 fős határt, tehát biztos, hogy indul. A Szlovénia – május most 24 főnél tart. Még mindig vannak helyek a májusi utakra (sok a választási lehetőség) amire lehet jelentkezni. Tekintsék meg honlapunkat. (Ez volt a reklám. Ugye ilyenkor a végére kell tenni egy x –t. Szóval akkor teszek) x
A mai téma az árak. Ma délelőtt hívott egy hölgy, hogy a Kossuth Rádiónak készít egy anyagot és szeretné, ha nyilatkoznék. A téma, hogy az utazási irodák azt írják ki, hogy az ár xxx forinttól. Azaz, miért nem írják ki a teljes árat. Egymás közt szólva, némi igazság van a dologban, de nem ezt nyilatkoztam, mert hosszabb lenne elmagyarázni, hogy milyen esetben van igaza a kérdés felvetőnek. (Egyébként ez kb 10 %). Egy szó mint száz, védtem a mundért. Tény az, hogy az irodák is sakkoznak időnként. DE ugyanez van, ha megnézünk egy ruhabolt vagy egy nagyáruház reklámját. Árengedmény 70%-tól. Vagy egyes cikkek már … Ft-ért, de a bankok hirdetései is hasonlóak. Miért ne játszanak az utazási irodák is addig a határig amíg szabályos. A riporternő szeretett volna arra rávenni, hogy kijelentsem, hogy a teljes ár azonnali kiírása volna a jó mindenki számára. Szerintem – és most nem a mundért védem -, ez nem igaz. Mondok egy konkrét példát: Valaki felad egy hirdetést, hogy pl. Egyiptom 100.000,- Ft-tól. Ha szabályosan jár el az iroda, akkor valóban kell lenni ilyen ajánlatának IS, de nem csak ez lehet benne. Továbbá; bizonyos szabályok szerint a storno biztosítást nem szabadna beépíteni az árba, hanem külön kellene szerepeltetni (mi beépítjük- részben az ár értelmezhetősége és könnyebb kiszámolása miatt is). Folytatom; a reptéri illeték árfolyam alapján változik-hogy tegyük be fixen az árba? Ezenkívül vannak opcionális (választható) dolgok. Pl. tengerre néző felár, transzfer, kirándulások, betegség biztosítás és még sorolhatnám. Ezeket hogy építsük be. Itt jön az, hogy mindenki személyszerint – igénye szerint kiválasztja, hogy mit szeretne. Itt nem is említettem egy nagyon sarkalatos kérdést, problémát a repülőjegy árat. Mi kijöttünk a katalógusunkkal januárban. Azaz a szerkesztést befejeztük decemberben. Utána nyomdai munkálatok voltak. Namármost, nekem akkor ki kell találnom, hogy pl. a júliusi vagy szeptemberi útnál mennyi lesz a repülőjegy. Ha magasra lövöm be az árat, akkor eladhatatlan. Ha alacsonyra, akkor pedig nem férek bele az árba. Utólag ezért mi még (néhány irodával ellentétben) soha nem emeltünk árat. Felmerülhet a kérdés: miért nem vásárolok be x jegyet előre. Mondván majd eladjuk. Erre kérdem én és ha nem? Természetesen azért vannak módszereink, amely segítségével azért próbáljuk tartani az árakat, de erről részletesebben most nem beszélnék, mert tudom, hogy időnként a konkurencia is olvassa a blogomat – melynek nagyon örülök, mert ez azt jelenti, hogy valamit jól csinálok (csinálunk) és kíváncsiak rá – és feléjük nem akarom minden ütőkártyánkat kijátszani. Használják ők is az agyukat.
Összegezve azt mondtam a riportban. A komoly, nagy irodák biztos, hogy csak azokat a dolgokat veszik ki az alapárból, melyre joguk van, mert bennünket a fogyasztóvédelemtől kezdve szinte minden hatóság folyamatosan ellenőriz. Ha nem csinálnánk szabályosan, akkor fizetnénk is a büntetéseket rendesen. A riport várhatóan csütörtök – péntek magasságában lesz hallható, ha nem törlik le, mondván nem azt nyilatkoztam, amit szeretett volna a szerkesztő hallani.
Fontosnak tartjuk az adatok védelmét
A böngészési élmény fokozása, a személyre szabott hirdetések vagy tartalmak megjelenítése, valamint a forgalom elemzése érdekében sütiket (cookie) használunk. A "Mindet elfogadom" gombra kattintva hozzájárulhat a sütik használatához. Adatkezelési tájékoztató